اعضای هیات علمی

صدیقه وحدت

صدیقه وحدت

صدیقه وحدت    (EN Page)

دانشیار
شماره تماس: تلفن داخلی:5856
پست الکترونیکی: 

وی مدرک کارشناسی خود را در رشته­ی دبیری زبان انگلیسی از دانشگاه شهید چمران اهواز دریافت کرد؛ سپس موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد و دکترای خود در رشته­ی آموزش زبان انگلیسی از دانشگاه علامه طباطبایی شد. ایشان از سال 1373 تاکنون عضو هیئت علمی گروه زبان انگلیسی دانشگاه شهید چمران اهواز است. زمینه­ی اصلی پژوهش­های او تهیه و تدوین مطالب درسی و مهارت­های یادگیری زبان انگلیسی است.

 

کارشناسی: دبیری زبان انگلیسی، دانشگاه شهید چمران اهواز

کارشناسی ارشد: آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران

دکتری: آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران

 

زبانشناسی کاربردی

 

کتب



مقالات



مقالات (از کنفرانس)




نام و نام خانوادگی عنوان پروژه مقطع خلاصه پایان نامه تاریخ دفاع
ژاله افشاری بهبهانی زاده تاثیر تکالیف همگرا و واگرا بر مهارت گفتاری زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی با ویژگی های شخصیتی متفاوت کارشناسی ارشد 1403/07/15
مهشاد ال مردان بررسی تاثیر چند زبانگی برمیزان اضطراب ناشی از یادگیری زبان خارجی و توانایی مکالمه زبان آموزان ایرانی کارشناسی ارشد
کامران پایه دار تاثیر دو رویکرد تکلیف محور و موقعیتی بر آموزش اصطلاحات نظامی انگلیسی به کارکنان نیروی زمینی ارتش ایران کارشناسی ارشد 1402/11/10
هیثم حیدری بررسی دیدگاه معلمان ایرانی زبان انگلیسی درباره راهبری تحول‌آفرین در آموزش زبان انگلیسی کارشناسی ارشد
مریم طعمه علیوی دیدگاه معلمان زبان انگلیسی در مورد رویکرد متفکرانه آموزش زبان در تدریس دبیرستان‌های عراق کارشناسی ارشد 1402/11/14
عسل عامری تاثیر بازگویی محتوای سخنرانی تد بر عملکرد گفتاری و تنش در برقراری ارتباط به زبان انگلیسی زبان آموزان ایرانی کارشناسی ارشد 1401/11/25
مژده گودرزی بررسی نگرش زبان آموزان دو زبانه و سه زبانه نسبت به استفاده از راهبردهای واژگانی: تمرکز بر سطح بسندگی زبان انگلیسی کارشناسی ارشد
فائزه محمدنژاد بررسی رابطه بین ترجیحات سبک یادگیری و پیشینه ملیت: مطالعه موردی دانشجویان زبان انگلیسی ایرانی و عراقی کارشناسی ارشد 1401/11/11
زهراء هادی یاسر تاثیر راهبرد پی ام آی بر مهارت گفتاری انگلیسی و خودکارآمدی دانش آموزان مدارس مقدماتی عراق کارشناسی ارشد 1402/07/01
حسین ولی زاده خیرابادی تاثیر راهبردهای آموزش مشارکتی و رقابتی بر مهارت نوشتاری زبان آموزان ایرانی سطح متوسط آزمون آیلتس کارشناسی ارشد 1402/06/29
میترا ابراهیمی آموزش اصطلاحات انگلیسی به زبان آموزان ایرانی به دو شیوه ی ریشه شناسی و معادل فارسی کارشناسی ارشد 1392/11/30
اکبری پردنجانی-حسین تاثیر شخصیت های درون گرا و برونگرا بر خواندن درک مطلب تکلیف محور در زبان آموزان ایرانی کارشناسی ارشد 1393/11/06
آناهیتا بردبار بررسی تطبیقی پیشرفت توانایی نحوی در زبان آموزان ایرانی راست مغز و چپ مغز بر اساس نظریه فرآیند گرایی دکتری 1397/04/05
اسرا بصیری تعیین نیاز های زبانی و طراحی کتاب درسی انگلیسی تخصصی برای دانشجویان ایرانی مقطع ارشد تاریخ ایران باستان کارشناسی ارشد 1399/10/11
نیلوفر بینا تعیین نیازهای زبانی و طراحی کتاب درسی انگلیسی تخصصی برای دانشجویان ایرانی مقطع ارشد فیزیولوژی ورزشی کارشناسی ارشد 1399/11/27
سهراب بهمنی نیا بررسی و تحلیل نیاز زبانی دانشجویان رشته علوم در کلاس های انگلیسی با اهداف ویژه کارشناسی ارشد 1395/12/04
آسیه پاسیده تاثیر درون گرایی/برون گرایی و تکنیک برجسته سازی متنی بر یادگیری گرامر فراگیران زبان کارشناسی ارشد 1391/12/21
سمیه پیرو رابطه بین هوش هیجانی ، راهبردهای نوشتاری و جنسیت در میان زبان آموزان ایرانی کارشناسی ارشد
پورمرادی-وحید تاثیر آموزش استنتاجی و استقرایی دستور زبان بر سبک های شناختی وابسته- ناوابسته به زمینه دانشجویان ایرانی کارشناسی ارشد 1394/10/02
عباس چلداوی نگرش دبیران زبان انگلیسی نسبت به مشکلات درک مطلب دانش آموزان عرب ایرانی کارشناسی ارشد
سیدمحمد خاوندگاران ارتباط بین هوش هیجانی وکلامی دانشجویان ایرانی و توانای مهارت خواندن انها کارشناسی ارشد 1390/12/24
اکرم دیانی تاثیر استفاده از وبلاگ بر تفکر انتقادی دانشجویان زبان انگلیسی در ایران کارشناسی ارشد 1393/06/29
مرضیه دهشیخی رابطه ی میان ویژگی های شخصیت فراگیران ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی و فعالیت های بازده شفاهی زبان کارشناسی ارشد 1392/06/31
مرضیه دهشیخی کارایی بازخورد تعاملی گفتاری (واکنش ادراکی، تصحیح گفتار و پسا آزمون انفرادی)، تمایل بازخوردی فراگیران و ویژگی های شخصیتی آنان در بستر فراگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در ایران دکتری
امنه رشید محی بررسی تاثیر یاریگری همسان و غیر همسان بر پیشرفت واژگان و درک مطلب زبان آموزان عراقی کارشناسی ارشد 1402/10/09
یزدان بخش-هاجر ارزیابی پویا از دانش با هم آیی کلمات در بین زبان آموزان دبیرستانی ایران کارشناسی ارشد 1394/06/23
کاظم سعیدی بررسی نگرش معلمان و دانش آموزان عراقی نسبت به کتاب انگلیسی ششم ابتدایی با توجه به رویکرد فعالیت محور در یادگیری زبان کارشناسی ارشد 1400/03/06
سلامی-فاطمه تاثیر تعامل درون گروهی در فیسبوک بر مهارت گفتار دانشجویان درونگرا و برونگرای زبان انگلیسی کارشناسی ارشد 1394/11/06
مهدی صبا بررسی تاثیر طول واحدهای تی و مدت زمان مکث بر درک مهارت شنیداری: مطالعه موردی زبان آموزان در کانون زبان ایران کارشناسی ارشد 1398/11/30
الهه عبادتی نیا بررسی نگرش معلمان و زبان آموزان ایرانی نسبت به آموزش و یادگیری فرهنگ زبان دوم در کلاس های زبان انگلیسی کارشناسی ارشد
مریم عیدی پور کاربرد کامپیوتر در بهبود مهارت درک شنیداری زبان انگلیسی دانش آموزان ایرانی دوره متوسطه کارشناسی ارشد 1394/03/24
فیجانی-اکبر نقش دانش حذف عبارات فارسی و انگلیسی و آموزش این دانش به زبان انگلیسی در درک مطلب زبان آموزان ایرانی در دو رشته تحصیلی دانشگاهی و دو سطح بسندگی زبانی دکتری
ایمان قاسمی عدیوی تاثیر آموزش مجازی بر صحت گفتاری زبان آموزان ایرانی دارای ویژگی های شخصیتی متفاوت در دوران همه گیری کرونا کارشناسی ارشد 1400/11/28
صادق قبادی بررسی تناسب فرهنگی مواد آموزشی بین المللی و زبان انگلیسی برای فراگیران ایرانی بر پایه (رویکردی جورچین محور برای تهیه و تدوین مواد آموزشی) دکتری 1400/04/06
فرزاد قنبرنژادامینجان تدریس داستان کوتاه از طریق آگاهی افزایی و تاثیر آن بر خواندن و درک مفاهیم زبان آموزان ایرانی کارشناسی ارشد 1394/10/30
وحیدالرحمن کریمی ارتباط بین استفاده از الگو های راهبردی یادگیری زبان، سال دانشگاه و جنسیت: مورد زبان آموزان افغان کارشناسی ارشد 1399/10/25
فاطمه کمایی رابطه بین ویژیگی های شخصیتی زبان آموزان ایرانی و انواع مختلف فعالیتهای شنیداری کارشناسی ارشد 1393/06/26
مهرداد مختاری تاثیر استفاده از وایت برد تعاملی بر ارتباط کلامی زبان آموزان ایرانی در اهواز کارشناسی ارشد 1397/01/26
فرهاد مزارعیان خواه تاثیر تلگرام بر یادگیری و یادداری دانش باهم آیی کلمات در بین دانش اموزان ایرانی پایه سوم دبیرستان کارشناسی ارشد 1396/06/29
مرجان مهرداد تاثیر ویژگیهای شخصیتی برون گرایی/درون گرایی و جنسیت زبان اموزان ایرانی بر راهبردهای نوشتاری کارشناسی ارشد 1395/06/21
قدرت اله یوسف وند یادگیری لغات آکادمیک زبان دوم از طریق پیامک و مطالعه فردی:مطالعه ای در مورد زبان آموزان مقطع دانشگاه کارشناسی ارشد 1393/06/26
فاطمه وهام رابط های منطقی ساختاری در نگارش دانشجویان ایرانی: با نگرشی به جنسیت و بسندگی زبانی کارشناسی ارشد
شماره تماس: تلفن داخلی:5856
پست الکترونیکی: