مقاله نویسی و تحقیق
ایجاد مهارت در شیوه نگارش مقالات پژوهشی
ایجاد مهارت در شیوه نگارش مقالات پژوهشی
دانشگاه شهید چمران اهواز
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی
طرح درس ویژة درسهای تحصیلات تکمیلی دانشگاه
آدرس ایمیل: moosavinia2009@gmail.com | مرتبة علمی: دانشیار | نام و نام خانوادگی استاد: سید رحیم موسوی نیا |
نیمسال تحصیلی: اول
| گروه: زبان و ادبیات انگلیسی | دانشکده: ادبیات و علوم انسانی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: مقاله نویسی و تحقیق | دورة تحصیلی: کارشناسی ارشد
|
جایگاه درس در برنامة درسی دوره: درس پایه (و واحد نظری)
| ||
هدف کلی:
ایجاد مهارت در شیوه نگارش مقالات پژوهشی
| ||
اهداف یادگیری:
تحلیل انواع مقالات ادبی تمرین در نگارش مقالات تحقیقی در محدوده ادبیات معرفی روشهای تحقیق در مقاله نویسی تبیین شکل مناسب تحقیق در ادبیات انگلیسی شرح رابطه ی بین تحقیق ادبی و نظریه ادبی در چارچوب روش تحقیق و نگارش مقاله
| ||
رفتار ورودی: طبق مقررات آموزشی دانشگاه | ||
مواد و امکانات آموزشی:
وایت برد و پروژکتور
| ||
روش تدریس:
ارائه مباحث سرفصل (رویکردهای کاربردی نقد در پژوهش) و نظارت بر اعمال آنها در مقاله و تحقیق
| ||
وظایف دانشجو: حضور کلاسی مشارکت در بحثها ارائه کلاسی نگارش مقاله بر اساس مشاوره مدرس
About Papers: For this course you are required to write two brief papers of about 1,000 words in length. Try to make your papers as detailed, well-organized, and interesting as possible. All papers must be filed and printed out. Good papers incorporating good library work will normally receive higher grades. You should choose a topic you are particularly interested in. Before each paper is due, you will turn in a proposal briefly describing which work or works you intend to write about and how. I will then give you advice on how to proceed. I am also happy to look over rough drafts and answer questions about proposed topics. The following elements are taken into consideration when I grade your papers: 1) You must convince me that you have read and understood the book or story. 2) You must have something interesting to say about it. 3) Originality counts – easy, common topics tend to earn lower grades than difficult ones done well. 4) Significant writing (spelling, punctuation, usage) errors will be marked on each paper before it is returned to you. 5) I look for unified essays on a well-defined topic with a clear title and coherent structure. 6) I expect you to support your arguments with references to the text, often including quotations appropriately introduced and analyzed.
About Oral Presentation: We will also practice oral argumentation and presentation; to that end, you will prepare at least one oral presentation. You should use critical thinking, reading, and writing to evaluate, analyze, and interpret the themes. Presentations should be 20 minutes long and should be accompanied by a 1 page handout summarizing the presentation. Use web sources, libraries, magazines, or other credible sources, to supplement your presentation. You may use Power Point, overheads, whiteboards, videos, posters, or handouts to supplement your presentations. You must be creative because dull, lifeless, unengaging presentations will receive low grades.
Avoid plagiarism which is: 1) Submitting someone else's work as your own. 2) Copying something from another source without putting it in quotation marks or citing a source. 3) Using an idea from a source without citing the source, even when you do not use the exact words of the source. Any time you use a book, article, or reference tool to get information or ideas which you use in a paper, you must cite it by providing a note stating where you got the information or idea, using MLA annotation.
| ||
شیوه آزمون و ارزیابی: نگارش مقاله پژوهشی ادبی ارائهی کلاسی با استفاده از ابزار آموزشی مشارکت در بحثهای کلاسی شرکت در آزمون پایان نیمسال
| ||
همکاران ارجمند میتوانند برای آگاهی بیشتر درباره روشها و فنون تدریس و بهویژه روش تهیه طرح درس، نگاه کنند به: حسن شعبانی، مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و
منابع درس:
Eliot, Simon and Owens, W.R. eds. (1998). A Handbook to Literary Research. London: Routledge. Print. "MLA Formatting and Style Guide." The Purdue OWL, Purdue U Writing Lab. Accessed 18 Jun. 2018. Lester, James D. and Lester, James D., Jr. Writing Research Papers. New York, Pearson Education, Inc. 2002. Print. Bressler, Charles E. 1999. Literary Criticism: An Introduction to Theory and Practice. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall. Habib Essay Writing (from a well-known publisher) The Explicator (Issues from 2003-2019)
|
فنون تدریس)، 2 جلد، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، 1390.
هفتة یکم (23/6/98 تا 29/6/98)
course introduction; what makes a good essay?
|
هفتة دوم (30/6/98 تا 5/7/98)
introducing the literary essay
|
هفتة سوم (6/7/98 تا 12/7/98)
starting the book A Handbook to Literary Research
|
هفتة چهارم (13/7/98 تا 19/7/98)
tools of carrying out a research
|
هفتة پنجم (20/76/98 تا 26/7/98)
from New Criticism to Structuralism
|
هفتة ششم (27/7/98 تا 3/8/98)
Literature, gender, feminist criticism
|
هفتة هفتم (4/8/98 تا 10/6/98)
Deconstruction
|
هفتة هشتم (11/8/98 تا 17/8/98)
Reader-Response criticism and reception theory
|
هفتة نهم (18/8/98 تا 24/8/98)
New Historicism
|
هفتة دهم (25/8/98 تا 1/9/98)
Post-colonial theory
|
هفتة یازدهم (2/9/98 تا 8/9/98)
Planning a thesis
|
هفتة دوازدهم (9/9/98 تا 15/9/98)
Writing a thesis
|
هفتة سیزدهم (16/9/98 تا 22/9/98)
بررسی مقاله های دانشجویان
|
هفتة چهاردهم (23/9/98 تا 29/9/98)
بررسی مقاله های دانشجویان
|
هفتة پانزدهم (30/9/98 تا 6/10/98)
بررسی مقاله های دانشجویان
|
هفتة شانزدهم (7/10/98 تا 13/10/98)
بررسی مقاله های دانشجویان
|