GRAT WRITERS AND Poets
آشنا ساختن دانشجویان با نویسندگان و شعرای معاصر انگلستان و امریکا و بررسی این آثار در سایه ی مکاتب و دیدگاههای مختلف ادبی. بررسی تحلیلی نمونه هایی از کشورهای دیگر از جمله ایرلند، افریقا، اروپا، .....
آشنا ساختن دانشجویان با نویسندگان و شعرای معاصر انگلستان و امریکا و بررسی این آثار در سایه ی مکاتب و دیدگاههای مختلف ادبی. بررسی تحلیلی نمونه هایی از کشورهای دیگر از جمله ایرلند، افریقا، اروپا، .....
دانشگاه شهید چمران اهواز
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی
طرح درس ویژة درسهای تحصیلات تکمیلی دانشگاه
آدرس ایمیل: moosavinia2009@gmail.com | مرتبة علمی: دانشیار | نام و نام خانوادگی استاد: سید رحیم موسوی نیا |
نیمسال تحصیلی: دوم
| گروه: زبان و ادبیات انگلیسی | دانشکده: ادبیات و علوم انسانی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: شعرا و نویسندگان بزرگ جهان | دورة تحصیلی: کارشناسی ارشد
|
جایگاه درس در برنامة درسی دوره: درس اختصاصی (اجباری)
| ||
هدف کلی:
بررسی و تحلیل شعرا و نویسندگان معاصر انگلیسی، امریکایی ، اروپایی، افریقایی، ...
| ||
اهداف یادگیری:
مروری بر تحول شعرا و نویسندگان معاصر انگلیسی، امریکایی ، اروپایی، ... از طریق بررسی اجمالی مکتبها و سبکهای ادبی از جمله رئالیستی، مدرنیستی، پسااستعماری، تطبیقی...
مروری بر تحول در ادبیات داستانی مدرن در زبان انگلیسی در کشورهای متفاوت بررسی ویژگی های مدرنیسم و پسامدرنیسم در شعر و داستان
| ||
رفتار ورودی: طبق مقررات آموزشی دانشگاه | ||
مواد و امکانات آموزشی:
فضای مجازی (محیط adobe connect و Coursework)
| ||
روش تدریس:
ارائه مباحث سرفصل (رویکردهای کاربردی نقد شعر و ادبیات نمایشی) و نظارت بر فعالیت دانشجویان در طول نیمسال و انجام پژوهش
| ||
وظایف دانشجو: حضور کلاسی مشارکت در بحثها ارائه کلاسی نگارش مقاله بر اساس مشاوره مدرس
The following elements are taken into consideration when I grade your papers: 1) You must convince me that you have read and understood the book or story. 2) You must have something interesting to say about it. 3) Originality counts – easy, common topics tend to earn lower grades than difficult ones done well. 4) Significant writing (spelling, punctuation, usage) errors will be marked on each paper before it is returned to you. 5) I look for unified essays on a well-defined topic with a clear title and coherent structure. 6) I expect you to support your arguments with references to the text, often including quotations appropriately introduced and analyzed.
About Presentation: We will also practice oral argumentation and presentation; to that end, you will prepare at least one ppt presentation. You should use critical thinking, reading, and writing to evaluate, analyze, and interpret the themes. Presentations should be 20 minutes long and should be accompanied by a 1 page handout summarizing the presentation. Use web sources, libraries, magazines, or other credible sources, to supplement your presentation. You may use slides to supplement your presentations. You must be creative because dull, lifeless, unengaging presentations will receive low grades.
No Plagiarism which is: 1) Submitting someone else's work as your own. 2) Copying something from another source without putting it in quotation marks or citing a source. 3) Using an idea from a source without citing the source, even when you do not use the exact words of the source.
| ||
شیوه آزمون و ارزیابی: ارائهی کلاسی با استفاده از ابزار آموزشی مشارکت در بحثهای کلاسی شرکت در آزمون های طول ترم (و پایان نیمسال) نگارش مقاله پژوهشی ادبی
| ||
منابع درس:
Orr, J. (1987). Making of the 20th Century Novel. London: Macmillan.
Attridge, D. (2004). The Cambridge Companion to James Joyce. Cambridge: Cambridge University Press.
Ellman, R. (1979). James Joyce. Frankfurt: Suhrkame.
Mahaffey, V. (2007). Challenging Fictions. Malden: Blackwell.
Morris, B. (1992). James Joyce: A Literary Life. London: Macmillan.
Sellers, S. (2000). The Cambridge Companion to Virginia Woolf. Cambridge: Cambridge University Press.
Lester, James D. and Lester, James D., Jr. Writing Research Papers. New York, Pearson Education, Inc. 2002. Print.
Texts of the Stories and novels covered in the course.
|
همکاران ارجمند میتوانند برای آگاهی بیشتر درباره روشها و فنون تدریس و بهویژه روش تهیه طرح درس، نگاه کنند به: حسن شعبانی، مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس)، 2 جلد، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، 1390.
هفتة یکم (23/6/98 تا 29/6/98)
Studying Modernism and postmodernism in poetry and fiction.
|
هفتة دوم (30/6/98 تا 5/7/98)
Introducing fiction and its dimensions in English
|
هفتة سوم (6/7/98 تا 12/7/98)
Rudyard Kipling: The Man Who Would be King
|
هفتة چهارم (13/7/98 تا 19/7/98)
Joseph Conrad: Lord Jim
|
هفتة پنجم (20/76/98 تا 26/7/98)
Joseph Conrad: Lord Jim
|
هفتة ششم (27/7/98 تا 3/8/98)
Aldous Huxley: Brave New World
|
هفتة هفتم (4/8/98 تا 10/6/98)
Aldous Huxley: Brave New World
|
هفتة هشتم (11/8/98 تا 17/8/98)
Chinua Achebe: Things Fall Apart
|
هفتة نهم (18/8/98 تا 24/8/98)
Chinua Achebe: Things Fall Apart
|
هفتة دهم (25/8/98 تا 1/9/98)
Italo Calvino: Invisible Cities
|
هفتة یازدهم (2/9/98 تا 8/9/98)
Italo Calvino: Invisible Cities
|
هفتة دوازدهم (9/9/98 تا 15/9/98)
James Joyce: Dubliners
|
هفتة سیزدهم (16/9/98 تا 22/9/98)
James Joyce: Dubliners
|
هفتة چهاردهم (23/9/98 تا 29/9/98)
آزمون
|
هفتة پانزدهم (30/9/98 تا 6/10/98)
بررسی مقالههای دانشجویان
|
هفتة شانزدهم (7/10/98 تا 13/10/98)
بررسی مقالههای دانشجویان
|